اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 03 October 2018
وزیر نیرو:
وزیر نیرو در افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران، گفت: اگر ارزش واقعی آب را در نظر بگیریم حالا حالا ها افزایش نخواهد یافت ،بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که ارزش آب واقعی شود و آنچه امسال افزوده شده افزایش ۷ درصدی است.  
قیمت آب در حال حاضر به ارزش واقعی خود نخواهد رسید 
به‌گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،رضا اردکانیان وزیر نیرو در چهاردهمین دوره نمایشگاه صنعت آب با بیان مطالب فوق اظهار داشت: در کارگروه سازگاری کم آبی با توجه به تجربه تابستان گذشته تصمیم گرفته شد تعرفه پرمصرف ها به جهت تشویق آن ها و پیوستن به افرادی که الگوی مصرف را رعایت می کنند در حال اصلاح است و در دستور کار کمیسیون  انرژی  دولت قرار گرفته است.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اینکه برنامه مفصلی برای پیک برق تابستان 98 در نظر گرفته شده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته حدود سه هزار مگاوات از طریق مدیریت مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد که برای این بخش نیز 11 برنامه در نظر گرفته شده است که یکی از برنامه‌های مهم این طرح مربوط به اصلاح تعرفه پرمصرف‌ها و تشویق کسانی است که حتی از الگوی مصرف نیز کمتر مصرف می‌کنند که طبیعتا بخشی از این تشویق مربوط به پرداخت ما به التفاوت مادی است.

اردکانیان گفت: ما یک کارگروه را در ستاد وزارت نیرو در ارتباط با مشکلات ارزی، مواد اولیه، بحث مابه التفاوت ها تشکیل دادیم. همچنین همزمان با  سازمان و دولت دستگاههای مسئول مثل بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مسایل را پیگیری می کنیم در مجموع امیدوری بسیار زیادی داریم که وقفه ای در طرحهای مهم وزارت نیرو که ارتباط مستقیمی با رفاه و آسایش مردم دارد .

وی تصریح کرد: ما سال ها پیش این فعالیت را شروع کردیم در آن زمان مسئولیت امور آب را داشتم. خوشبختانه امروز چهاردهمین نمایشگاه صنعت آب افتتاح شد که در شرایط فعلی عدد بسیار خوبی از تولید کنندگان، دست اندرکاران ایرانی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

اردکانیان از حضور  ۲۴۴ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: همچنین در این نمایشگاه ۲۸ شرکت خارجی و تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان حضور بهم رسانند.۱۲ کشور از چین، امریکا،ترکیه ، ۹ کشور فعال اروپایی در این نمایشگاه گرد هم آمدند. 

وزیر نیرو ادامه داد: دو فایده عمده در این کار وجود دارد؛ نخست روال صحیح را به شکل پایدار ادامه دارد و فرصت بسیار خوبی است که ظرفیت های داخلی عرضه شود.

 
خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: